Verzekeraars ontdekken Twitter

/ gepost op

Verzekeraars zijn Twitter aan het ontdekken, maar ze doen het nog niet zo goed als de banken en telecom providers.  Dat komt voornamelijk doordat het aantal tweets bij verzekeraars vele malen kleiner is dan het aantal tweets naar banken en telecomproviders.

TwitterVODW heeft 300 tweets onderzocht. Daarvan bleef bijna de helft onbeantwoord. Banken antwoorden op de meeste tweets (78 procent). Verzekeraars daarentegen reageren slechts op 37% van de tweets. Misschien niet vreemd, gezien het feit dat veel tweets over verzekeraars geen direct antwoord behoeven. Dergelijke tweets bevatten vaak geen vragen of problemen, maar slechts algemene uitspraken.

Zorgverzekeraars

Ook zorgverzekeraars hebben veel te maken met ongerichte tweets. Volgens VODW is het opvallend dat het, op het moment dát ze op een tweet reageren, vaak een reactie op een ongerichte tweet is. Waarschijnlijk om toch met hun achterban in contact te treden.

Hoe snel reactie?

Het tweede service element dat onder de loep is genomen door VODW is de reactiesnelheid van de dienstverleners. Binnen welk tijdsbestek reageren de dienstverleners? Binnen een dag, binnen een uur? Of duurt het langer? Opvallend is dat: vooral banken en telecom providers razendsnel zijn in hun reactie. 52 procent van de antwoorden wordt binnen 2 uur gegeven – geheel passend bij het tempo van Twitter. 90 procent wordt zelfs binnen een dag behandeld. Bij verzekeraars ligt het percentage snel beantwoorde tweets lager. Zij geven 71% van hun antwoorden op Twitter binnen een dag, een reactie binnen 2 uur lukt bij 43% van de beantwoorde tweets.

Ook Hoyhoy.nl is op Twitter te vinden. Wij plaatsen voornamelijk nieuws en actualiteiten, maar onze klantenservice beantwoord ook uw vragen. U kunt hier ons vinden: http://twitter.com/#!/VERZSITEnl/. Volg ons.

Bron: VODW

 

Goed artikel?

Deel dit bericht

Reageer