Zo schakelt u uw rechtsbijstandverzekering in

Zo schakelt u uw rechtsbijstandverzekering in

Als u een juridisch geschil heeft, is het een fijne gedachte dat u daarvoor uw rechtsbijstandverzekering kunt inschakelen. Maar hoe gaat dit nu in de praktijk in zijn werk? We zetten de stappen op een rij die u bij de meeste verzekeraars doorloopt.

Intakegesprek

Het aanmelden van een juridisch geschil begint bij contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekeraar. Het kan ook zijn dat u zich bij een externe partij moet melden, die alle juridische geschillen afhandelen namens de verzekeraar. Vaak kunt u via telefoon, e-mail of fax uw geschil melden. Houd daarbij uw polisgegevens bij de hand, leg de omstandigheden van uw geschil uit en communiceer uw persoonlijke gegevens. Vaak zijn dit de onderdelen die nodig zijn voor het intakegesprek.

Juiste informatie

Tijdens het intakegesprek vraagt de medewerker of u de situatie kort wilt samenvatten en of u eventuele stukken over het geschil kunt toesturen per post of e-mail. De verzekeraar of juridische dienstverlener kan immers pas het juiste advies geven wanneer de juiste informatie beschikbaar is. Per situatie wordt er gekeken wat nodig is en dit neemt de medewerker met u door. Na bestudering van de stukken hoort u of het geschil onder de dekking van uw verzekering valt. Zo ja, dan wordt uw zaak overgedragen aan een jurist of advocaat, die samen met u zoekt naar de beste oplossing.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*