Verzekeringssite winstgevend omzet in 2001 met 2000 procent gestegen

Verzekeringssite winstgevend omzet in 2001 met 2000 procent gestegen

De Hoyhoy heeft een uitstekend jaar achter de rug. Door een spectaculaire stijging van het aantal bezoekers en hogere verkoopprijzen steeg de omzet in 2001 met 2000%. Al in het eerste volledige jaar realiseert de Hoyhoy een nettowinst na belastingen. Voor zover bekend is de Hoyhoy de enige professionele vergelijkingssite van financiële producten die winstgevend is. Voor dit jaar wordt een groei van de omzet en winst van 250% verwacht.

Omzetgroei De omzet is vooral gestegen door de stijging van het aantal bezoekers (sessies) tot meer dan 2.000 per dag. De Hoyhoy is daarmee de twee na grootste financiële vergelijkingssite in Nederland. De stijging is zowel het resultaat van een autonome groei door grotere naamsbekendheid, als mede door nieuwe samenwerkingsverbanden met internetportalen. De Hoyhoy werkt o.a. samen met de volgende sites: Startpagina, Autotrack, 12move, AutoWeek, Autotrader, Wonen, Interplein en Routenet. Ook de vergoeding die de Hoyhoy ontvangt van verzekeraars voor elke doorgestuurde offerte-aanvraag is gestegen.

Lage kosten De gunstige resultaten van de Hoyhoy zijn daarnaast het gevolg van de lage kosten. Veel werkzaamheden, zoals het ontwikkelen van de website, worden zelf uitgevoerd. De promotiekosten van de Hoyhoy zijn beperkt gebleven door in plaats van voor relatief dure marketingcampagnes te kiezen voor (strategische) samenwerkingsverbanden met internetportalen. Deze portalen werken graag samen met onafhankelijke partijen zoals de Hoyhoy.

 

Vergelijk alle verzekeringen

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
By

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*